Digitala butikslösningar för bättre service

Elgiganten har öppnat upp något som de själva kallar “Stockholms modernaste elektronikvaruhus”.  Med bland annat en övergång till digitala butikslösningar ska företaget ha som fokus på att förbättra service och kundupplevelse.

Varuhuset i Täby är Elgigantens nya konceptvaruhus där den klassiska analoga butiksmiljön integrerats med den digitala och uppkopplade. Digitala prislappar och flexibla servicestationer är två exempel.

– Vi ser hela tiden över möjligheten att förenkla och förbättra kundupplevelsen i våra varuhus och med vårt nya konceptvaruhus kommer Täbykunderna att vara först i Sverige med att testa alla nyheter. Med digitala prislappar kommer vi att ha mer tid att hjälpa kunderna och med flexibla servicestationer kan vi styra bemanningen efter kundernas behov på ett smartare sätt. Vårt mål är att kunna erbjuda en ännu bättre service och kundupplevelse på alla plan, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten.

www.elgiganten.se