Tio-kollektions Pure red - inspirerad av Tokyo Tower

Tio får en ny, djärv kulör med självförtroende. Foto: Massproductions

Massproductions presenterar det senaste tillskottet till deras populära Tio-kollektion, Pure Red. Färgen valdes för att utforska en palett som ofta används inom industriella sammanhang och har blivit synonymt med Massproductions nya varumärkesidentitet. Färgen förkroppsligar värden som kreativitet, kvalitet och innovation.

–  Pure red är en stark kulör med självförtroende. Vi har tidigare arbetat med kulörer som smälter in i naturen. Denna är mer urban i sin framtoning, med inspiration från Tokyo Tower, Golden Gate Bridge och Centre George Pompidou, säger Magnus Elebäck, vd och medgrundare av Massproductions.
 

bild
Foto: Massproductions

Pure Red fungerar som en stark påminnelse om företagets ursprung och dess engagemang för kvalitetshantverk och innovativ design. Färgen bidrar till att framhäva möblernas starka, skulpturala egenskaper. Precis som med tidigare Tio-färger är Pure Red en UV-resistent, högkvalitativ pulverlack som står emot väder och vind.

bild
Foto: Massproductions

– Färgen tillför något nytt och oväntat till Tiokollektionens befintliga färgskala. Pure Red passar kanske inte i alla miljöer, men det är en färg för de som vågar sticka ut, säger Magnus.

Tio-kollektionen, designad av Chris Martin och lanserad ursprungligen 2009, är en av Massproductions mest populära kollektioner. Den består av utemöbler som är designade för att klara tuffa väderförhållanden samtidigt som de är stilfulla och funktionella. Med den nya, iögonfallande Pure Red-färgen är Tio-kollektionen nu ännu mer livfull och slående än tidigare.

bild
Foto: Massproductions