Köande Moskvabor och butikspersonal med gula pikétröjor, under en blågul logotyp för varumärket "Swed House".
Bilderna från den statligt kontrollerade ryska nyhetsbyrån Tass visar premiäröppningen av den belarusiska affären i den ryska huvudstaden.
En dubbelgångare
Affärsidén går ut på att försöka bli en dubbelgångare och ersätta Ikeavaruhusen i landet, som stängde efter det att Ryssland inledde sitt anfallskrig mot Ukraina, rapporterar Reuters.
Vi är inte Ikea, vi strävar efter att vara som Ikea. Vi har våra egna varumärken, våra egna varor, säger Swed House generaldirektör Mamedali Kasymov till Reuters.
Han hävdar att företaget även säljer originalartiklar, som de kommit över från den svenska möbeljätten.
Ingen förbjöd oss att göra detta, säger Kasymov.
Ikea stängde sina möbelvaruhus i Ryssland i mars förra året. I mitten av juni samma år beslöt möbeljätten att sälja sina fabriker och minska sina lager i landet och i juli meddelade företaget att de produkter man haft kvar i lager skulle säljas via nätet i Ryssland.
Ikea undersöker
Den belarusiska kopian planerar att öppna fem butiker i Moskva, innan man expanderar till andra ryska regioner nästa år.
Vi tittar nu på om det bara handlar om ren inspiration eller om det också rör sig om varumärkesintrång, säger Jakob Holmström, pressansvarig vid Inter Ikea Group, till TV4 Nyheterna.
Han säger att Ikea även undersöker om Swed House säljer riktiga Ikeaprodukter eller om det är kopior.
Ryssland var en av Ikeas största marknader.
Ikeasfären driver fortfarande 14 kommersiella shoppingcenter i Ryssland, under varumärket Mega.