En multifunktionell möbelkollektion, presenterad som en förhandsvisning på Salone del Mobile 2025, och en ikonisk produktfamilj, omarbetad för detta tillfälle, markerar Bross’ inträde på utomhusmarknaden.
Varumärkets tillvägagångssätt för den nya segmentet, som är dedikerat till utomhusmiljöer inom hotell-, bostads- och kontorssektorerna, presenteras med Slice - nyheter 2025 - och SIT, båda designade av Marco Zito: kompletterande och klädda möbler som används för att skapa utomhus samtalsytor, dehoer, men även terrasser, trädgårdar eller takterrasser.
Slice är en mångsidig möbel helt gjord av kork, som kan användas som pall, soffbord, sängbord eller arbetsyta, och som lätt kan placeras enligt behov. Finns i naturliga och mörka nyanser – lösningar som betonar dess subtila textur – samt matt eller glänsande lack, och är designad som ett smalt, kompakt extruderat stycke med en böjd kort sida och en diagonal snitt. Formen gör att den kan användas som en enskild enhet men också som flera enheter kombinerade tillsammans, i ett spel av fria kompositioner som förstärks av de ljusa nyanserna av lacken som associeras med korken.
Med mjuka konturer och stoppning som är idealiska för utomhusavkoppling, består SIT-serien av loungestol, chaise longue och puff, och erbjuds i år med en ny kollektion av tyger, helt avtagbara och som garanterar hållbarhet och optimal prestanda även i utomhusmiljöer. Dess omslutande och generösa volymer – med en rygg som utvecklats på endast två sidor för att möjliggöra ett fritt tillvägagångssätt för sittande och komfort – stöds av en smal metallstångram, anpassningsbar i färger.