Under Stockholm Design Week 2018 kommer det svenska möbel- och designvarumärket Voice att nylansera sitt varumärke genom att ta steget in i vardagsrummet. Voice, som är berömda för sina smarta förvaringslösningar, utökar nu sitt sortiment med funktionella och vackra möbler som hämtat inspiration från modeindustrins begrepp ”essentials” – vilket enklast beskrivs som basplagg, eller i Voices fall möbler som är avskalade i sin form men samtidigt eleganta och tidlösa och med mycket fokus på material- och hantverkskänsla.
– Med nya Voice vill vi skapa möbler som kan kombineras och mixas för att passa de flesta tillfällen. Vi kommer erbjuda tidlösa och eleganta möbler med ett gott hantverk som kan följa köparen genom livet, med allt vad det innebär av förändrade boenden och nya trender, säger Mattias Stenberg, Creative Director, Voice.
Sedan Voice grundades 1997 har man varit en av Sveriges ledande producenter av förvaringsmöbler för en modern livsstil. Mattias Stenberg har i sin roll som Voices nya Creative Director lett utvecklingen av nylanseringen, där han har definierat och samordnat den visuella bilden av varumärket Voice – från produkter till framtoning i bildmaterial.
Kärnan i Voices nya kollektion är ”The New Standard” – en serie mycket funktionella möbler med stort fokus på detaljer och färger som står för en stil som är tidlös, och därmed även hållbar. Möblerna i serien är skapade av formgivaren Nina Jobs, designduon Cate & Nelson samt Mattias Stenberg.
Voices nya kollektion lanseras officiellt under Stockholm Design Week 2018.
Första kollektionen kommer innehålla en soffa, dagbädd, sittpall, sideboards, flertal hyllor samt förvaringsaccessoarer för hemmet.