Den 7:e juni debuterade designvarumärket Hem med sin första butik på den amerikanska västkusten. Under en månads tid håller pop up-butiken öppet inne på den välkända designdestinationen Row DTLA.
Pop up-butiken öppnade i samband med Los Angeles Design Festivals invigning. Hems butik kommer hålla öppet under hela juni och visa ett stort urval av varumärkets olika produkter. I sortimentet hittar vi bland annat den nyligen lanserade stolen Kendo av italienska formgivarduon LucidiPevere, mattan Stripe Tufted Rug av modedesignern Arthur Arbesser, soffan Kumo av den norska designduon Anderssen & Voll, Alphabeta Floor Lamp av Luca Nichetto och slutligen Karoline Fessers nya Hide Pedestal.
- Vi har haft som ambition att öppna en fysisk butik i Los Angeles under en tid då New York och LA har kommit att bli viktiga marknader för Hem. USA är vår största marknad, så det här är en viktig satsning. Det har egentligen bara handlat om att hitta rätt plats och tillfälle, vilket vi verkligen gjorde nu, säger vd Petrus Palmér.
Förra året öppnade Hem sin första pop up-butik i USA, då i New York City. Sedan dess har företaget haft ett framgångsrikt år. Årsredovisningen från 2017 visar att det svenska bolaget omsatte närmare 41 miljoner kronor, en fördubbling mot året innan. Hem säljer möbler och inredning på nätet, och bland kunderna återfinns amerikanska techgiganter som Facebook, Uber och Snapchat.