Efter framgångsrik lansering av RIJD Interiors varumärke i september 2023 med 'Budapest Hotel'-kollektionen, släpper designduon nu sin andra kollektion för SS/24, kallad Marbella Club.
Precis som tidigare kollektion präglas den av mönstermix, djärva materialkombinationer, fransar och kappor. Varumärkets motto är "Allt annat än lagom" och "nöj dig inte med basic", vilket speglar deras fokus på unika möbler och att våga sticka ut från mängden i designval.
Caroline Roth och Susanne Lundberg, designduon bakom Rijd Interior, hämtar inspiration från destinationer och resmål. För Marbella Club-kollektionen har de skapat en något stramare design med tydliga linjer, kontrasterande färger och grafiska prints som passar perfekt ihop. De brända tonerna för tankarna till varma kvällar i en hacienda.
Företaget kommer framöver att fokusera på konceptet "Create Your Own Design". Om kunder inte finner det de söker i de limiterade 'designers choices'-kollektionerna, där Caroline och Susanne leder designen, har kunder möjlighet att göra egna val för RIJD-möblerna, inklusive material, detaljer och färger. Konceptet liknas vid Nike Air för möbler – en möjlighet att skapa något unikt och personligt.
Inredningsföretaget strävar verkligen efter att introducera skräddarsydda möbler på marknaden, där kunderna har möjlighet att få exakt det de önskar utan att kompromissa. Varje möbel tillverkas för hand på beställning i Europa, övervakad av Caroline och Susanne ned till minsta detalj.
Fokus ligger inte bara på design utan också på komfort. Genom att ägna mycket tid åt att välja de bästa tygerna och identifiera distinkta detaljer strävar företaget efter att förena skönhet och komfort i varje möbel. Enligt Susanne är det viktigt att möblerna inte bara är vackra utan också bekväma.