Sadolin Sverige lanserar en ny inspirationskampanj! Kampanjen visar 3 spännande livsstilar, som vardera presenterar 4 trendkulörer. Till varje livsstil har vi knutit en influencer som kan identifiera sig med denna livsstil. Sadolin fortsätter med att inspirera till spännande DIY-projekt och till att våga måla med kulörer som avspeglar tidens trender. Med den nya kulörkollektionen 2019, som består av 12 trendkulörer, kan du kombinera fritt mellan dem och det finns goda möjligheter att hitta sin favoritkulör, allt efter personlig smak och inredningsstil.
Sadolin Sverige #Inspired kampanj vill hjälpa dem som vill måla eller få målat att hitta sin helt egen stil med hjälp av kulörer, guidning till att våga välja nya fina trendkulörer till hemmet samt hitta den rätta produkten till sitt projekt, och inte minst att inspireras.
#Inspired – 12 kulörer / 3 livsstilar / 3 influencersamarbeten
Årets 12 trendkulörer har tagits fram i samarbete med tre stigande stjärnor på den nordiska instagramhimlen; @bungalow5dk, @woodlandwhim och @andiclausen. Kulörerna har i sin tur fått ge liv åt tre olika inredningsstilar som influerats av de hetaste trenderna på sociala medier. Var livsstil har fått ett unikt namn som ska kunna skapa igenkänning och personlig anknytning. Sadolin delar in sina 12 noggrant utvalda trendkulörer i 3 stilar: Monday mornings, Friday vibes och Lazy Sundays. Var stil presenterar 4 kulörer varav 1 av de 4 kulörerna är en huvudkulör för var livsstil och den kulör som de 3 influencers har valt att målat med i sina egna hem.
I kampanjbroschyren guidar Sadolin i valet av rätt kulör och rätt produkt. Sadolin sätter fokus på 4 av sina premiumprodukter för vägg och snickeri och till vilka rum de passar bra till.
Sadolin lyfter även sin prisvinnande app Sadolin Visualizer, ett inspirationsverktyg som färglägger ditt rum eller din vägg digitalt i syfte att skapa trygghet inför att hitta rätt kulör och produkt för målningsprojekt.