Topshop Splash! Klädkedjan Topshops flaggskeppsbutik i London ville göra något annorlunda, engagerande och djärvt inför deras lansering av badkläds kollektionen 2017 och har blivit utnämnda av Frame som Window Display of the Year.
YourStudio ligger bakom idén om ett interaktivt skyltfönster som tog kunder på en åktur genom en virtuell vattenrutschkana för att skapa en unik, engagerande upplevelse.
Installationen startar med en pool i fönstret som sedan leder dig igenom en 65 meter lång vattenrutschkana genom hela butiken som leder till delen med badkläderna. För att maximera upplevelsen ännu mer så har de sett till att en doft av solkräm smeker runt i lokalen samtidigt som ljud av människor som leker i vattnet till måsars skri sorlar för att skapa en känsla av att vara på ett riktigt vattenland en varm sommardag. Sen kunde man även sätta på sig VR glasögon under turen ner för vattenrutschkanan medans bussar och människor passerar på Oxford Street samt ikoniska byggnader från London glider förbi, allt detta medans du susar genom butiken. I slutet av turen landar du tryggt på en strand i perfekt semesterkänsla.
.