I år firar det danska möbel- och inredningsvarumärket BoConcept 70- årsjubileum. Som en del av jubileet lanseras kampanjen ”Ekstraordinär Since 1952” som under året gör olika nedslag för att hylla varumärkets många år av ikonisk design, hantverk och höga kvalitet. Under året vill man dessutom lyfta sex tidlösa ikoniska designfavoriter som är lika vackra nu som då.
BoConcept grundades 1952 i Danmark och har vuxit från ett litet företag till att bli Danmarks mest globala möbelvarumärke, med över 310 butiker i 67 länder. Varumärket arbetar tillsammans med prisbelönta designers och kreatörer för att skapa kollektioner av möbler, accessoarer och belysning för privata hem och offentlig sektor. Med dansk kreativitet och hantverksskicklighet är målet att förhöja känslan i varje rum med ikonisk design som tillför glädje och inspiration, som fortsätter att vara tidlöst trendiga.
Under kampanjen ”Ekstraordinär Since 1952” vill BoConcept under året hylla sina mest ikoniska designmöbler och samtidigt lyfta sin flexibla samt branschledande inredningstjänst som finns tillgänglig för både privat och offentlig sektor – utan att kompromissa med designvision eller estetik.
– Att fira 70 år känns stort och vi ser fram emot att fira storlaget med alla våra kunder under hela året. BoConcept har som målsättning att förvandla utrymmen till extraordinära rum och vi vill såklart fortsätta erbjuda vår fantastiska inredningstjänst där våra egna stylister skapar en skräddarsydd, unik stil och känsla för hemmet eller företaget, oavsett om man vill ha hjälp med en mindre uppdatering eller en storslagen omvandling, säger Mimmi Lobendahl, vd på BoConcept Stockholm.
Samarbete med dansk illustratör
Som en del av jubileumsåret samarbetar BoConcept med den danske illustratören och designern Mads Berg, känd för sin moderna art déco-inspirerade stil, för att skapa illustrationer av varumärkets sex stycken designikoner; Imola fåtöljen, Charlotte stolen, Amsterdam soffan, Madrid bordet, Kingston bordet och Princeton stolen, Cupertino skrivbordet och Ottawa stolen. Illustrationerna tas fram i en limiterad, numrerad och signerad upplaga om 600 som ska tävlas ut i en exklusiv tävling för konsumenterna.
Här nedan kommer några av varumärkets designklassiker som under året kommer hyllas.
Foto: