När Nordens största inredningsmässa Formex är tillbaka i fysisk form kliver contentmarketing-strategen Sonja Björk Ebert in som ansvarig projektledare för mässan för att lyfta affären och upplevelsen. Sonja som är ett välkänt ansikte i inredningsbranschen har under de senaste åren även haft uppdrag för både Formex och GastroNord på Stockholmsmässan.
Sonja kommer närmast från Riksteatern där hon arbetat med att nationellt utveckla och fördjupa publikarbetet. Det tillsammans med lång erfarenhet från SVT och SR, tidningsförlag, contentmarketingbyråer samt vd för branschorganisationen Swedish Content Agencies kommer hon in med nya perspektiv. Hon ska driva utvecklingsarbetet för att skapa två mässor per år med relevant innehåll, nya produktområden och fruktbara samarbeten för att skapa Nordens bästa inredningsmässa.
Utifrån dessa erfarenheter i kombination med Formex projektteam är arbetet i full gång för både Formex i januari och augusti.
– Den 17 januari öppnar Formex och intresset är stort från våra utställare och bokningsläget ser mycket bra ut. Vi har många spännande saker som ligger i pipeline för både utställare och besökare. Bland annat ett samarbete med en prisbelönt kreatör som kommer att synas både på mässan och i vårt kampanjmaterial. Vi satsar stort på avdelningen Craft & Creative eftersom vi ser att intresset för småskalig produktion är stort. Det finns också projekt som startade i augusti och som vi kommer att utveckla mer efter positiv respons, ett är av dem är "Nyfiken på branschen” som är en möjlighet för yngre och nya i branschen att få en inblick i inredningsvärlden. Ett annat är det nystartade priset "Formex Sustainabilty Award" där utställarnas så viktiga hållbarhetsarbete uppmärksammas, säger Sonja Björk Ebert, projektledare Formex.