Designtorget lanserar Designtorget Sessions för att ge formgivare, varumärken och designintresserade kunder en mötesplats att träffas på. I samarbete med varumärken och formgivare kommer Designtorget att bjuda in till konceptet återkommande för att ge ökad transparens mellan kund och varumärke samt erbjuda en ökad kundnytta i Designtorgets butiker.
När Designtorget grundades 1993 var formgivaren själv på plats i butiken för att ställa ut och sälja sin produkt, och hade möjlighet att berätta om sin design och processen bakom den. Nu vill Designtorget öppna upp till samma möjlighet i ny tappning, under konceptet Designtorget Sessions.
- Vi ser att kunden idag konsumerar med större eftertanke än för några år sedan vilket medför såväl större medvetenhet men även nyfikenhet kring produkten så som vem designern är, samt hur produktion- och tillverkningsprocessen gått till. Vi vill kunna erbjuda kunden något extra, då många av våra formgivare och varumärken som vi representerar har en spännande historia att dela med sig av, säger Josefine Wikström Nilsson på Designtorgets PR- & Marknadsavdelning.
Designtorget Sessions #1 lanseras på torsdag 30 augusti. I samarbete med TID Watches bjuder Designtorget in till en kväll för att lyssna till designern Clara von Zweigbergk och lanseringen av limited edition kollektionen Canvas 002.
Designtorget ger gästerna möjlighet att ställa frågor direkt till designern och teamet bakom TID Watches samt insyn i designprocessen och produktionen av den nya kollektionen. Under kvällen ges alla gäster möjlighet att teckna en egen klocka på plats. I slutet av kvällen utser Designtorget tillsammans med TID Watches en vinnare som tilldelas en Canvas 002.